باز هم پروژه ای دیگر از سمت شهرداری مشهد که در شرف افتتاح است. کوهشار نام پروژه ای جدید از چندگانه پارک‌های طبیعی مشهد است که قبلا در ایران بلیت به آنها پرداخته‌ایم. پروژه‌هایی مانند: کوه پارک، رودپارک، زیست پارک، بوم پارک و دهکده طبیعت و غیره… .

کوهشار مشهد
کوهشار مشهد

این بار پروژه ای با نام کوهشار به مردم معرفی شده است. همانگونه که از اسمش بر می‌آید ترکیب دو کلمه کوه + آبشار است. این پروژه، یک پارک شهری به وسعت ۷۸ هکتار است و به همت شهرداری منطقه هشت و معاونت خدمات شهری و در کمتر از  ۹ ماه ساخته است که تا کنون ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. به گفته مسئولین و کارشناسان این سرعت عمل بسیار تحسین برانگیز می‌باشد.

این مجموعه تفریحی در قالب بزرگترین آبشار مصنوعی ایران طراحی گردیده است و ارتفاع آن ۱۹۰ متر می‌باشد که به دور از اغراغ می‌توان گفت یکی از بهترین پروژه‌های گردشگری مشهد خواهد بود. البته این پارک همچنان راه اندازی کامل نشده است و تا راه اندازی کامل فاصله زیادی دارد، محیط خشک و کوهستانی و البته بسیار گرم این منطقه مانع بزرگی بر سر راه اندازی کامل و استقبال عموم مردم در طول روز خواهد بود و تنها در شب های تابستان استفاده از این پارک معقول است. اگر چه این فضا درختکاری شده است، اما این درخت‌ها یا به عبارت بهتر، درختچه‌ها هنوز بسیار کوچک هستند و چند سال طول خواهد کشید تا دارای سایه مطلوب شوند.

عکس کوه شار مشهد
عکس کوه شار مشهد

«محمدرضا کلائی» شهردار مشهد در پست اینستاگرامی خود توضیح داده است:

قرار گرفتن مشهد به‌عنوان شهر دوستدار آب توسط کمیسیون یونسکو علاوه بر همت همکارانم در مدیریت شهری، مرهون تلاش سمن‌های محیط زیستی و در حوزه آب به‌صورت خاص جمعیت ناجیان آب بوده که از همه آنان صمیمانه ممنون هستم.

او ادامه داده است:

درواقع با تکیه بر همین اقدامات بوده که توانستیم مدیریت مصرف را اجرا کنیم و پروژه‌های رود پارک و کوهشار را به‌عنوان دو تا سورپرایز بزرگ در یک ماه آینده تقدیم مردم مشهد کنیم. البته ادامه این مسیر و به‌صورت خاص حفظ تراز آبی مشهد با اقدامات در خصوص چاه‌ها و…نیازمند کمک سمن‌ها و دستگاه قضایی به‌ویژه در حوزه پیشگیری است که در اینجا جا دارد از آقای شریعیار بابت درایت و همراهی‌های کارشناسانه ایشان تشکر می‌کنم.

آدرس کوهشار مشهد

کوهشار در یکی از فرعی‌های بلوار نماز حدفاصل تقاطع‌های بلوار شهداء ارتش و تقاطع کوشش قرار دارد.

آدرس کوهشار مشهد روی نقشه
آدرس کوهشار مشهد روی نقشه

جدیدترین تصاویر کوهشار مشهد

آبشار مصنوعی کوهشار
آبشار مصنوعی کوهشار
تصاویر کوهشار مشهد
تصاویر کوهشار مشهد
کوهشار در مشهد
کوهشار در مشهد
پارک کوهشار مشهد
پارک کوهشار مشهد
تصاویر کوهشار
تصاویر کوهشار
214104324_3029416567277676_4322020110042779775_njpg.jpg
مجموعه گردشگری کوهشار مشهد