شهرداری هر شهر باید برای همه ی نقاط بدون استفاده آن شهر چاره ای بیندیشد و آن را به مکانی کاربردی تبدیل کند. در همین راستا، فاز اول دهکده طبیعت و پارک خانواده مشهد که یکی از پروژه های عظیم شهرداری مشهد می باشد، با هدف توسعه تفریحی و گردشگری با مساحت ۲۲ هکتار رقم خورد. این روزها پس از احداث پروژه کوه پارک که در ارتفاعات جنوبی مشهد واقع شده است و در گذشته بلا استفاده بوده است، دوباره خبری در رابطه با احداث فضای جدیدی به نام رود پارک در ادامه بوستان چهل بازه به گوش می رسد.

دهکده طبیعت مشهد و پارک خانواده
دهکده طبیعت مشهد و پارک خانواده

دهکده طبیعت مشهد چیست؟

این دهکده از هفت بخش زیر تشکیل شده است

  1. باغ طبیعی
  2. باغ بازی
  3. حوزه عشایر و بازی های محلی و گروهی
  4. باغ دوستی
  5. باغ ورزش
  6. باغ حضور
  7. باغ خاطره

هدف از طراحی این دهکده، آشتی و دوستی شهروندان با طبیعت و توجه به زندگی روستایی و عشایری است؛ چراکه سایت مورد نظر از ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر مسیرهای کوهنوردی متعدد و جاذبه‌های طبیعی شامل چشمه و قنات برخوردار است و در بخش‌هایی از آن، سبک زندگی روستایی و عشایری در معرض بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت تا شهروندان عزیز بتوانند تجربه متفاوتی از حضور در طبیعت را لمس کند و در طراحی آن تلاش شده ارتباط انسان و طبیعت به بهترین شکل ممکن ایجاد شود.

نمایی از آینده دهکده طبیعت مشهد
نمایی از آینده دهکده طبیعت مشهد

پروژه دهکده طبیعت مشهد از کی عملیاتی می شود؟

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی دهکده طبیعت و خانواده در کوه پارک مشهد و بهره‌برداری از فاز اول آن در فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

مهدی یعقوبی اظهار داشت: این پروژه در فضایی بالغ بر ۲۲ هکتار و با اعتباری بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال در حوزه جنوبی بوستان خورشید و در مجاورت کوه پارک مشهد و به عنوان حلقه واسط بوستان خورشید و کوه پاک در حال احداث است.