در عصر تکنولوژ ی که مردم وقتی برای تفریح ندارند ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را بر روی مبل راحتی خود در حال گشت و گذار در اینترنت و فضاهای مجازی سپری کنند. ولیکن سینماهای مدرن و جذابی وجود دارد که ارزش این را دارند که تخت خواب و مبل راحتی خود را ترک کنید.

ویژگی ها و امکانات یک سینمای خوب چیست؟

طبق بررسی های به عمل آمده و تجربیات موجود، سینمای خوب ایده آل دارای ویژگیها و شاخص هایی می باشد، از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت صدا و تصویر عالی
  • پخش فیلم های بروز و متنوع سینمایی
  • صندلی راحت و مناسب در سینما
  • قیمت بلیط ارزان سینما
  • وجود بوفه و مراکز خرید خوراکی
  • قابلیت همزمان تجاری- فرهنگی- گردشگری
  • دارا بودن پارکینگ با ظرفیت کافی

سینماهایی که از این قابلیت ها برخوردارند در مقایسه با سینماهای دیگر از استقبال بیشتر مردم و گردشگران برخوردارند.

لیست سینماهای شهر مشهد

پردیس های سینمایی با سالن های لوکس و مجهز سبب شده تا سینما به بخش مهمی از جاذبه های شهر مشهد تبدیل شود. این سینما ها علاوه بر سالن های مختلف و سانس های متنوع در کنار سایر امکانات دیگر از جمله رستوران، شهربازی و مرکز خرید به بازدیدکنندگان این امکان را می دهند که علاوه بر سینما، سرگرمی های متنوعی دیگری را نیز تجربه نمایند و از وقت خود به بهترین نحو برای خلق یک روز زیبا و به یادماندنی استفاده نمایند.

مشهد دارای 8 سینما و پردیس سینمایی می باشد که هریک از این ها دارای سالن های مجزا می باشد. در ادامه گشت و گذاری در مشهد داریم و بهترین سینماهای مشهد را معرفی می کنیم. با ایران بلیت همراه باشید.

1- پردیس سینما هویزه مشهد

سینما هویزه مشهد از قدیمی ترین و لوکس ترین سینماهای مشهد به شمار می رود قدمت این سینما حتی کمی بیشتر از سینما آفریقا می باشد. این سینما در سال 1347 توسط کامران کابلی ملک افتتاح شد در آن زمان به عنوان بهترین سینمای خاورمیانه شناخته شد. جالب است بدانید در آن زمان، این سینما به نام سینما دیاموند شهرت داشت.

در سال 1390 تغییرات اساسی در این سینما انجام شد و توانست مجددا لقب مدرن ترین و مجهزتیرن سینما را به نام خود نماید بطوریکه در سال 1394 به عنوان سومین سینمای پرفروش ایران مطرح شد. سینما هویزه مشهد به دلیل سالن های بیشتر و فیلم های متنوع و به روزی که پخش می کند از محبوبیت زیادی بین مردم برخوردار می باشد. این سینما دارای 8 سالن با ظرفیت 1124 نفر می باشد. همچنین قابلیت پخش فیلم های سه بعدی نیز در این سینما وجود دارد. لازم به ذکر است که بلیط این سینما کمی گران تر از سینما آفریقا می باشد که با توجه به امکانات و مسائل ذکر شده این قیمت منطقی است قیمت بلیط در روزهای عادی 12000 تومان می باشد ولیکن در صورتیکه در روز سه شنبه اقدام به خرید بلیط و تماشای فیلم نمایید میتوانید از تخفیف نیم بها برخوردار شده و قیمت 6000 تومان بپردازید.

از امکانات دیگر سینما هویزه کافی شاپ، غرفه خوراکی، کافه سینما، پله برقی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و سینما گالری می باشد که بسیار مدرن و مجهز ساخته شده است.

آدرس پردیس سینما هویزه: مشهد- خیابان دانشگاه- نبش پهار راه گلستان- پردیس سینما هویزه

قیمت بلیط پردیس سینما هویزه: 12000 تومان

سینما هویزه مشهد

2- پردیس سینما اطلس مشهد

یکی از سینماهای پنج ستاره مشهد است که فضای مدرن داخل سینما نظر هر بازدیدکننده ای را به سوی خود جلب می نماید. سینما اطلس مشهد در طبقه چهارم پاساژ اطلس بوده و دارای 14 سالن است که از این تعداد 3 سالن VIP، یک سالن هفت بعدی و 2 سالن ویژه کودکان می باشد. داشتن چندین سالن سینمایی، سالن VIP و سیستم پحش دیجیتال پردیس سیما اطلس را به یکی از سینماهای برتر مشهد تبدیل کرده است.

از امکانات پردیس سینما اطلس می توان به کافی شاپ، چند بوفه خوراکی، فودکورت، فضای سرگرمی، نگهداری کودک شهر کتاب، عکاسخانه سنتی و پارکینگ با ظرفیت 1000 خودرو اشاره کرد.

قیمت بلیط در سالن های VIP به 75 هزار تومان می رسد ولی مطمئن باشید که از پرداخت آن پشیمان نخواهید شد به این دلیل که در سینما اطلس مشهد انتخاب فیلم بر طبق سلیقه افراد در فضایی راحت و مبله بودن صورت می گیرد همچنین در هنگام تماشای فیلم امکان سرو انواع نوشیدنی های گرم، سرد، تنقلات و حتی عصرانه، نهار و شام می باشد. سینما اطلس مشهد فضای خوبی برای تماشای فیلم و غذا خوردن است.

آدرس پردیس سینما اطلس مشهد: مشهد- بزرگراه کلانتری، میدان حافظ، بازار بزرگ اطلس

قیمت بلیط سینما پردیس اطلس مشهد: قیمت بلیط در این سینما از 8000 تا 75000 تومان بسته به انتخاب سالن متفاوت می باشد.

سینما اطلس مشهد

3- پردیس سینمایی گلشن مشهد

طبقه پنجم برج آرمیتاژ متعلق به پردیس تازه تاسیس سینمایی گلشن است. در این پردیس سینمایی 4 سالن با ظرفیت 334 نفر و تکنولوژی به روز دنیا دارد.

سالن شماره یک، 192 صندلی، سه سالن دیگر با ظرفیت های 50، 45 و 47 صندلی دارند. امکاناتی نظیر فضای سبز، سینمای نیمه باز همچنین برخورداری از کافی شاپ باعث شده تا توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نماید. از بابت پارکینگ هم جای نگرانی وجود ندارد. مجتمع آرمیتاژ پارکینگی با ظرفیت 1000 خودرو ارائه می دهد.

آدرس سینما گلشن: مشهد- بلوار وکیل آباد- هفت تیر

بلیط سینما گلشن مشهد: قیمت بلیط در این سینما 8 و 15 هزار تومان می باشد.

سینما گلشن مشهد

4- سینما آفریقا مشهد

سینما آفریقا یکی از بهترین و قدیمی ترین سینماهای مشهد می باشد. این سینما در ابتدا سینما فرنگ نام داشت و این روزها به نام سینما آفریقا در تمام شهر مشهد بویژه منطقه تقی آباد مشهد شناخته شده است. این سینما دارای یک سالن می باشد که ظرفیت آن 566 نفر می باشد. سینما آفریقای مشهد سینمای از معروفترین سینماهای مشهد می باشد. کیفیت تصویر و صدا، صندلی های راحت دلیلی است که بسیاری از مردم این سینما را برای دیدن فیلم انتخاب نمایند.

از جذابیت های دیگر این سینما موقعیت جغرافیایی و دسترسی آن است همچنین در منطقه پر رفت و آمدی قرار گرفته و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از مردم و گردشگران قرار می گیرد. در بخش همکف سینما آفریقا، غرفه خوراکی و کارتخوان در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد. لازم به ذکر است که قیمت بلیط در روزهای سه شنبه در این سینما شامل تحفیف ویژه 50 درصدی می باشد.

آدرس سینما آفریقا: مشهد- ضلع جنوب غربی میدان دکتر شریعتی ( میدان تقی آباد سابق)- سینما آفریقا

قیمت بلیط سینما آفریقا: قیمت بلیط در این سینما 8000 تومان می باشد.

سینما آفریقای مشهد

5- سینما سیمرغ مشهد

سینما سیمرغ بواسطه قرار گرفتن مراکز تفریحی و خرید در ساختمان این سینما به یکی از بهترین سینماهای مشهد تبدیل شده است. لازم به ذکر است سینما سیمرغ مشهد با عنوان اولین پردیس سینمایی ایران شناخته شده است که در سال 1377 تاسیس شد. این سینما دارای 5 سالن با ظرفیت 1200 نفر می باشد. سینما سیمرغ مشهد یکی از شلوغ ترین و پرطرفدار ترین سینماهای مشهد می باشد.

آدرس سینما سیمرغ مشهد: قاسم آباد- ضلع شمالی میدان مادر- پردیس سینما سیمرغ

بلیط سینما سیمرغ: قیمت بلیط در این سینما رد روزهای عادی 10 هزار تومان و در روز سه شنبه با تخفیف 50 درصد، 5000 تومان می باشد.

سینما سیمرغ مشهد

6- سینما ویلاژتوریست مشهد

پردیس سینما ویلاژتوریست مشهد یکی از لوکس ترین و مدرن ترین سینماهای مشهد می باشد که در سال توسط بخش خصوصی احداث گردید. در حال حاظر با وجود سالن و ظرفیت یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین سینماهای مشهد محسوب می شود. برای خرید بلیط سینما ویلاژ میتوانید به صفحه سینما ویلاژتوریست در ایران بلیت مراجعه نمایید.

آدرس سینما ویلاژتوریست: خراسان رضوی- مشهد- جاده طرقبه، مجتمع ویلاژ توریست، طبقه سوم

قیمت بلیط ویلاژتوریست: هزینه بلیط در سالن های 7و 8 سینماویلاژتوریست 15 هزار تومن و هزینه خدمات 35 هزار تومان می باشد. در سالن 9 سینما ویلاژتریست نیز قیمت بلیط 15 هزار تومن بوده و هزینه خدمات در این سالن 10 هزار تومن می باشد.

پردیس سینما ویلاژ توریست مشهد

7- سینما قدس مشهد

یکی از قدیمی ترین سینماهای مشهد که با پیشینه پرفراز و نشیب می باشد. این سینما در گذشته به نام سینما آریا مشهور بوده و در 27 مرداد 1357 در حادثه آتش سوزی بطور کامل سوخت. این سینما مجدد در سال 1348 با ظرفیت 1700 صندلی با نام جدید سینما قدس افتتاح شد. در حال حاضر این سینما 2 سالن با ظرفیت 850 نفر می باشد. با توجه به قیمت مناسب بلیط در این سینما، مخاطبان زیادی دارد.

آدرس سینما قدس: مشهد- خیابان پاسداران جنب هتل جم

قیمت بلیط سینما قدس: 4000 تومان

سینما قدس مشهد

8- سینما پیروزی مشهد

یکی از سینماهای پرطرفدار در منطقه جنوب غربی مشهد، سینما پیروزی می باشد. این سینما در سال 1387 به بهره برداری رسید و در حال حاضر دارای 2 سالن با گنجایش 245 و 213 صندلی می باشد. سینما پیروزی مشهد دارای سیستم صوتی و تصویری با کیفیت خوب و سیستم پخش دیجیتال می باشد.

آدرس سینما پیروزی: مشهد- خیابان پیروزی- بین میدان حر و چهار راه کوثر

قیمت بلیط سینما پیروزی: 9000 تومان

سینما پیروزی مشهد

9- پردیس سینما مهر کوهسنگی

ساخت پردیس بزرگ مهر کوهسنگی، همزمان با دهه فجر سال ۱۳۹۸، آغاز شد. پردیس سینمایی مهر کوهسنگی با ۱۳ سالن، از بزرگترین پردیس های سینمایی کشور، از لحاظ مکانی دارای موقعیت بسیار مناسبی است، زیرا در مرکز شهر و داخل بوستان کوهسنگی مشهد قرار گرفته است. 

سید مصطفی حسینی، مدیر عامل بهمن سبز، به عنوان مالک سینما مهر کوهسنگی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، این سینما تا دهه فجر سال ۱۴۰۰، به بهره برداری خواهد رسید.

آدرس: مشهد- کوهسنگی 29- مجتمع مهر کوهسنگی

سینما-مهر-کوهسنگیjpg.jpg

10-سینما ماشین کوه پارک مشهد

سینما ماشین، نوعی سالن سینماست که تماشاگران فیلم را از درون خودروی خود مشاهده می کنند. طرح سینما ماشین برای اولین بار در ایران در برج میلاد تهران انجام شد و پس از آن در استان های دیگری نیز طرح آن ریخته شد که از جمله آن، سینما ماشین در کانون پنجم کوه پارک مشهد می باشد. سینما ماشین کوه پارک، دارای ظرفیتی معادل ۱۴۰ تا ۱۵۰ ماشین است.

محمدرضا محمدی، معاون هنری و سینمایی خراسان رضوی در رابطه با سینما ماشین اینگونه خاطر نشان کرد:‌ ضوابط و قوانین سینما ماشین، دقیقا مانند قوانین سینماست و کسی که با ماشین به سینما می رود مانند فردی که به سینمای معمولی می‌رود باید تمام قوانین و مقررات آن محیط فرهنگی را رعایت کند.

آدرس: مشهد، کمربندی جنوبی، کوه پارک

سینما-ماشین-کوه-پارکjpeg.jpg

11-سینما ماشین دهکده شاندیز

سینما ماشین واقع در دهکده شاندیز، اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸، به علت شیوع ویروس کرونا، افتتاح گردید تا فاصله اجتماعی بین افراد حفظ شود و نکات بهداشتی، به طور کامل رعایت گردد. در این سینما ماشین، مانند هر سینما ماشین دیگر، هر جایگاه، متعلق به یک خودرو است. از ورود موتور، وانت، مینی‌بوس و ون، جلوگیری می‌شود. چیدمان ماشین‌ها، براساس زمان ورودشان، انجام می‌شود و ماشین‌های شاسی بلند، در انتهای سالن قرار می‌گیرند.

اگر قصد رفتن به سینما ماشین دهکده شاندیز را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید بلیت، تنها به صورت اینترنی امکان‌پذیر می‌باشد و درب‌های محوطه نمایش فیلم، نیم‌ساعت قبل از شروع سانس، باز می‌شوند.  

آدرس: حدفاصل مشهد و شاندیز، کیلومتر ۱۰، بعد از ویرانی، مجموعه دهکده شاندیز

 

12-سینما خودرو سرزمین موج های خروشان

سینما ماشین موج های خروشان با وسعت ۲۰۰۰۰مترمربع و ظرفیت ۴۴۹ خودرو در هر سانس، بزرگترین سینما ماشین کشور محسوب می شود. در این سینماماشین، مدرن ترین تجهیزات صوتی و تصویری به کار رفته است. همچنین از دیگر امکانات آن، وجود کارواش است که می توانید قبل و یا بعد از دیدن فیلم، ماشین خود را نظافت کنید.

آدرس: مشهد، ابتدای جاده شاندیز، سرزمین موج‌‌های خروشان

12627017_344jpg.jpg

13-سینمای شهید سید ابراهیم اصغر زاده

سینمای شهید سید ابراهیم اصغرزاده، با به کارگیری جدیدترین سیستم پخش صوتی دنیا، سیستم پخش تصویر، پرده نمایش فیلم و سیستم آکوستیک صدا، عنوان مجهزترین سینمای کشور را به خود اختصاص داده است. 

سینما شهید اصغر زاده، زیربنایی به وسعت ۸۵۰ مترمربع و ظرفیت ۴۴۵ صندلی دارد.

آدرس: مشهد، بلوار وکیل آباد، بلوار امامت

 

14-سینمای مجتمع تجاری آفتاب

مرکز تجاری آفتاب، با زیربنای ۱۶۰۰۰۰ مترمربع و ۱۱ طبقه مجزا، شامل لوازم خانگی، در حال احداث می‌باشد. وجود سینما در مجتمع خرید آفتاب، از دیگر امکانات آن می باشد که خانوار می توانند به همراه فرزندان خود به مرکز خرید لوازم منزل بروند و فرزندان خود را در آنجا به سینما برده و خودشان با خیالی آسوده به خرید بپردازند.

آدرس: مشهد- خیابان کوشش- بین کوشش ۳۶ و ۳۸- مجتمع تجاری آفتاب

unnamedjpg.jpg

15-سینما پارک بازار

وجود سینما در مراکز خرید، نقش فرهنگی و بسیار تاثیر گزاری بر مخاطب دارد. پردیس سینمایی پارک بازار، با چندین سالن، مجهز به جدیدترین امکانات و تکنولوژی های روز دنیا در این صنعت، با اکران برترین فیلم های سینمایی، عمیق ترین تاثیرات فرهنگی را روی مخاطب خود می گذارد. 

آدرس: مشهد- انتهای بلوار مفتح (سی متری طلاب)- مجتمع پارک بازار

63227901-4a61-462b-83fc-bf97e8f375dbjpg.jpg

16-سینمای مجتمع تجاری سرزمین پارسه

مجتمع تجاری سرزمین پارسه، با ترکیبی از جاذبه های تفریحی، سرگرمی و رفاهی در مهم ‌ترین موقعیت اقتصادی و گردشگری شهر مشهد قرار گرفته است. وجود سینما در کنار دیگر امکانات موجود در این مجتمع، امکانات تفریحی و فرهنگی آن را تکمیل نموده است.

آدرس: مشهد- ﻃﺮﻗﺒﻪ- ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺑﻠﻮار اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ- ﺟﻨﺐ آﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ- مجتمع تجاری سرزمین پارسه

پارسهjpg.jpg