کلان شهر مشهد با داشتن ظرفیت بالای گردشگری و توریستی میزبان تعداد زیادی از گردشگران و زائران از اقصی نقاط ایران و حتی جهان است. این در حالی است که مشهد با وجود داشتن چنین ظرفیتی از داشتن بسیاری از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری محروم است. البته چند سالی است که تمرکز مسئولین بر وجوه گردشگری مشهد افزایش یافته و طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی مانند باغ گیاه شناسی و یا کوه پارک یکی پس از دیگری در حال کلید خورد و افتتاح است. یکی از این پروژه‌های عظیم و قابل توجه، پروژه پردیس سینمایی مهر کوهسنگی است که با انجام این پروژه یک سینما به سینماهای مشهد افزوده می‌شود.

پردیس سینمایی مهر کوهسنگی کجاست؟

مجتمع تجاری مسکونی مهر کوهسنگی با وسعت 13 هزار متر مربع، در یکی از بهترین نقاط توریستی و گردشگری شهر مشهد و در دل بوستان کوهسنگی قرار دارد. بوستان کوهسنگی بعد از پارک ملت دومین پارک بزرگ مشهد می‌باشد و در حاشیه بزرگراه کلانتری که ورودی مشهد از سمت جنوب غرب می‌باشد، قرار گرفته است. اگر ماشین شخصی نداشته باشیم برای رسیدن به آن می‌توانیم از مترو استفاده کنیم و در ایستگاه شهید کاوه یا الندشت پیاده شویم.

مجموعه کوهسنگی مشهد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و گردشگرپذیرترین مناطق توریستی مشهد به حساب می‌آید که به تازگی بازی های متنوعی از جمله زوربال و جت اسکی در قیمت توریستی تفریحی دریاچه جنوبی کوهسنگی افتتاح شده است.

برای خرید بلیط زوربال کلیک کنید

برج های مهر کوهسنگی

پردیس سینمایی مهر در مجتمع تجاری مسکونی مهر کوهسنگی واقع شده است. این مجتمع دو قلوی 9 و 12 طبقه‌ای با داشتن چهارممر که دوممر آن به سمت پارک کوهسنگی است و ورودی‌های اختصاصی و واحدهای تجاری به سمت بوستان و همچنین داشتن واحدهای مسکونی با امکانات ویژه و موقعیت خوب، مکان مناسبی را برای گردشگران به وجود آورده است. پردیس سینمایی در طبقه 6 این مجتمع قرار دارد و هنوز به طور کامل افتتاح نشده است.

پروژه پردیس مهر کوهسنگی در چه مرحله‌ای است؟

مجتمع تجاری مسکونی مهر کوهسنگی در سال 1398 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و ساخت پردیس سینمایی در آن هنوز ادامه دارد. پروژه پردیس سینمایی مهر در 13 سالن توسط موسسه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری خراسان در آذر ماه 1398 آغاز شد. فاز اول پروژه پردیس سینمایی که شامل تخلیه، برش‌کاری و حمل نخاله‌ها بود در تیر ماه 1399 تمام شد و این پروژه وارد فاز دوم شده است و هم اکنون در مرحله طراحی قرار دارد و شروع فعالیت عمرانی آن از دهه فجر خواهد بود.

ساخت و احداث این پروژه سینمایی توسط موسسه بهمن سبز و در قالب طرح بزرگ توسعه و ساخت سینما در سراسر کشور انجام می‌پذیرد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دهه فجر سال آینده،1400، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

پردیس سینمایی مهر کوهسنگی
پردیس سینمایی مهر کوهسنگی

تاکنون مشهد میزبان چهار پردیس سینمایی بوده است و با افتتاح پردیس سینمایی مهر تعداد آن‌ها به پنج می‌رسد. پردیس سینمایی هویزه مشهد با 8 سالن، پردیس سینمایی ویلاژ تویست با 12 سالن، پردیس سینمایی گلشن با 4 سالن و در آخر پردیس سینمایی اطلس با 14 سالن دیگر مراکز بزرگ سینمایی در شهر مشهد هستند که به دلیل پراکندگی در این شهر موقعیت‌های خوبی برای گردشگران دارند.

مجتمع مهر کوهسنگی
سالن کافی شاپ مجتمع مهر