تئاتر در ایران هنریست که بسیار مهجور مانده و مخاطبین خاص خود را دارد. در حالی که در کشورهای پیشرفته هنر تئاتر مورد توجه ویژه سازمان های فرهنگی قرار گرفته است، اما این هنر متاسفانه در ایران روز به روز در حال افول است. از طرفی شیوع بیماری کرونا و بسته شدن سالن‌های نمایش مزید بر علت شد که هنرمندان و دست اندرکاران این عرصه، هرچه بیشتر دچار مشکل شوند.

در نوشته‌های قبل در مورد نحوه خرید بلیط تئاتر در ایام کرونا و مشکلاتی که این صنعت با آن دست و پنجه نرم میکند گفتیم. همچنین در خبری که چندی قبل منتشر شد، ایران بلیت از آغاز به کار فروش بلیت‌های فرهنگی و هنری گفت که البته از ابتدای آذر ماه و به منظور مقابله با بیماری کوید-۱۹ متاسفانه سالن‌های تئاتر مجددا تعطیل شد و دیگر رویدادی برای بلیت فروشی وجود نداشت. گویی همه عوامل دست به دست هم داده‌اند تا هنر تئاتر ایران را نابود کنند.

در این هنگام بود که ما در ایران بلیت به فکر راه کاری زیرساختی و بنیادی بودیم، از آنجایی که فعالیت‌های ایران بلیت بسیار گسترده است، از فروش بلیت‌های تفریحی گرفته تا فروش بلیت کنسرت تا فیلم سازی و کارهای سینمایی، نیاز به ایجاد رسانه‌ای تخصصی در زمینه تئاتر به شدت احساس می‌شد، از این رو با انجام امکان‌سنجی و یافتن خلاءهای موجود در عرصه تئاتر، پایگاه خبری عصر تئاتر ایران با رویکرد حمایت از تئاتر شهرستان‌ها و گروه‌های مستعد آغاز به کار کرد.

امروز پس از گذشت حدود دو ماه از آغاز فعالیت عصر تئاتر بسیار خوشحالیم که توانستیم نظر مخاطبین را به سمت خود جلب نماییم و کم کم عصر تئاتر راه خود را در وادی این هنر کهن پیدا نماید.

از دیگر برنامه‌هایی که به زودی در عصر تئاتر و همزمان با شروع مجدد فعالیت تئاتر آغاز خواهد شد، معرفی تمام نمایش‌هایی است که به روی صحنه می‌روند. همچنین حمایت از گروه‌های تئاتر و سرمایه گذاری جهت تولید تئاتر از دیگر برنامه‌های ما در عصر تئاتر می‌باشد. بعلاوه، گروه تلگرامی عصر تئاتر جهت بحث و تبادل نظر فعالین این حوزه می‌باشد که به زودی به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد. فعالین حوزه تئاتر می‌توانند از این گروه برای یافتن عوامل، بازیگران و تهیه‌کنندگان جهت تکمیل گروه اجرایی خود استفاده کنند.

groupjpg.jpg
گروه تلگرامی تبادل نظر تئاتر مشهد

لازم به ذکر است، از آنجایی که ایران بلیت در زمینه فیلم‌سازی (سینمایی و تلویزیونی) فعال می‌باشد، با توجه به نیاز خود، از هنرمندان این گروه، جهت تکمیل بازیگران فیلم‌های خود استفاده خواهد کرد.