مقدمه ای بر اهمیت هنر تئاتر

هنر، بخشی از فرهنگ هر کشور قلمداد می شود و با سایر عناصر فرهنگ آن کشور، ارتباطی متقابل دارد. هنر علاوه بر اینکه عنصری فرهنگی است، آموزش دهنده فرهنگ نیز هست. تئاتر نیز، بخشی از فرهنگ هر کشور به حساب می آید.  

تئاتر (هنر نمایشی)، هزاران سال است که پابرجاست و همچنان هم در حال رشد است. بسیاری از مردم از تماشای تئاتر تجربه‌های جالبی دارند.

در واقع مخاطب، از تماشای تئاتر چیزهای زیادی فرا می گیرد. تماشای تئاتر حس واقعی‌تری نسبت به خواندن داستان و یا تماشای فیلم به مخاطب می‌دهد و تاثیر بیشتری بر وی می گذارد. همه‌ی این ها دلایلی است که ما را به خرید بلیت تئاتر ترغیب می‌کند.

وضعیت تئاتر ایران در ایام کرونا
وضعیت تئاتر ایران در ایام کرونا

نحوه خرید بلیت تئاتر در ایام کرونا  

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که الان مدت هاست از خانه خارج نشده اند!

اما جای هیچ نگرانی نیست، شما می توانید با رعایت پروتکل های بهداشتی بدون هیچ نگرانی به تفریح بپردازید و چه بهتر می شود زمانیکه بدانید مجموعه های تفریحی نیز پروتکل های بهداشتی لازم را برای شما فراهم می کنند. به طور مثال، با توجه به اینکه درصد زیادی از فروش بلیت تئاتر به صورت آنلاین انجام می شود، سامانه های فروش بلیت برای مخاطبان خود روش های مختلفی را برای رزرو در نظر گرفته اند.

شما می توانید برای رزرو و خرید بلیت خود یکی از روش ها را انتخاب کرده و از سامانه ای که این روش را پشتیبانی می کند، خرید انجام دهید.

روش انتخاب صندلی به صورت یک در میان

با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی، تعدادی از مجموعه ها، بلیت صندلی های مجموعه ها را به صورت یک در میان برای فروش می گذارند. به این ترتیب بین هر فرد با فرد دیگر یک صندلی جهت حفظ سلامت اشخاص فاصله است.

فاصله گذاری صندلی ها به روش یکی در میان
فاصله گذاری صندلی ها به روش یکی در میان

 

روش انتخاب صندلی به صورت گروهی

با توجه به آگاهی هر فرد نسبت به وضعیت سلامت اطرافیان خود، و تمایلات افراد به تفریحات گروهی و دسته جمعی، تعدادی از سایت ها بلیت های خود را به صورت گروهی به فروش می رسانند بدین ترتیب که شما می توانید برای اعضای تیم خود (این گروه ها می تواند دو یا بیشتر باشد) کنار هم صندلی رزرو کنید و طرفین افراد گروهتان خالی باشد!

با انتخاب این روش شما می توانید با حفظ سلامتی خود و دیگران در کنار دوستان خود بنشینید و یک روز خاطره انگیز را رقم بزنید.

فاصله گذاری صندلی ها به روش گروهی
فاصله گذاری صندلی ها به روش گروهی

افزایش فاصله بین صندلی ها

برخی از سالن های تئاتر، صندلی های متحرک دارد و به گونه ای چیده شده است که به اندازه کافی فاصله خالی بین هر صندلی با صندلی کناری خود وجود دارد. در این مدل چیدمان سالن، هم فاصله اجتماعی رعایت شده و هم از فضای سالن، حداکثر استفاده می شود.

بدون فاصله گذاری اجتماعی

یک سری از سالن های برگزاری تئاتر وجود دارد که اکران هایی خصوصی و غیر رسمی دارند. در این سالن ها، بلیت ها برای همه ی صندلی ها و بدون فاصله گذاری اجتماعی به فروش می رسد. البته لازم به ذکر است که در این مکان ها هم پروتکل های بهداشتی، به طور کامل رعایت می شود اما به دلیل نبود فاصله اجتماعی، خیلی باید مراقب بود تا مشکلی رخ ندهد.  

مواردی که هنگام خرید بلیت تئاتر به شما کمک می کند

بعضی از وب سایت های خرید اینترنتی بلیت تئاتر، با ارائه توضیحاتی (این توضیحات معمولا شامل اسامی بازیگران، کارگران و سایر افراد گروه است) راجع به نمایش‌ها به شما در انتخاب تئاتر کمک می کنند. به این ترتیب اگر از اجرای بازیگری خوشتان بیاید می‌توانید کارهای او را دنبال کنید. همچنین در بعضی سایت‌های خرید بلیت تئاتر، عکس و یا تیزر نمایش‌ها نیز قابل مشاهده است.

نکات قابل توجه در خرید بلیت تئاتر

قسمت دیگری که می‌تواند در انتخاب و خرید بلیت تئاتر به کمک شما بیاید بخش خلاصه‌ی داستان است. اگر شما به عنوان یک تازه کار می خواهید به تماشای تئاتر بپردازید، همه‌ چیز را به دقت بررسی کنید تا تئاتری که انتخاب می‌کنید با سلیقه‌ی شما منطبق باشد. این دقت نظر در انتخاب باعث می‌شود دقیقا چیزی را تماشا کنید که با سلیقه‌ی شما همخوانی دارد؛ چون انتخاب نادرست، باعث دلسردی شما خواهد شد.

نکته‌ی بسیار مهم دیگر در خرید بلیت تئاتر، محل نشستن شماست. برای لذت بردن از یک نمایش همه چیز در گرو اجرای خوب نیست. محل نشستن شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. پس با انتخاب روش مورد نظر، بهترین صندلی را برای خود و دوستانتان رزرو کنید.