بعد از اینکه خبرهایی در رابطه با باز شدن سالن های تئاتر در نیمه دوم شهریور ماه به گوش رسید، اکنون مجموعه ایران بلیت پس از گذشت قریب به  ۷ ماه از آغاز شیوع پاندمی کرونا، فروش بلیط‌های فرهنگی و بخصوص تئاتر را از سر گرفته است.

طبق گفته محمدرضا محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، براساس تقاضاهای این اداره و با توجه به مصوبات جدید ستاد، در رابطه با کرونا در استان خراسان رضوی، مدیران سینماها و سالن های تئاتر مجوز بازگشایی سالن های نمایش را دارند و می توانند به اختیار خود و با رعایت سختگیرانه تمامی پروتکل های بهداشتی آغاز به فعالیت نمایند.

آغاز فروش بلیت تئاتر در سال ۱۳۹۹

ارائه نسخه جدید ایران بلیت

از ابتدای امسال و همزمان با تعطیلی رویدادهای تفریحی و گردشگری، مجموعه ایران بلیت فرصت را غنیمت شمرد و اقدام به ارائه نسخه ای متفاوت و جسورانه نمود و اکنون پس از گذشت ۶ ماه، این نسخه آماده بهره‌برداری گردیده است.

نسخه جدید ایران بلیت در حال حاضر قویترین پلتفرم فروش بلیت در ایران می‌باشد که در آن امکان فروش همه نوع بلیت از رویدادهای فرهنگی مانند: تئاتر، جنگ شادی و کنسرت گرفته تا بلیت های تفریحی و گردشگری مانند: شهربازی، استخر، باغ‌وحش و... را نیز برروی یک بستر فراهم آورده است. همچنین این بستر قابلیت استفاده به صورت مارکت‌پلیس را نیز داراست.

آغاز فروش بلیت تئاتر

از تاریخ ۶ مهرماه ۹۹ اولین رویداد تئاتر در ایران بلیت جهت فروش در شهر بجنورد قرار داده شد، که اولین رویداد فرهنگی سال ۹۹ در این سایت محسوب می‌شود. به همین بهانه شرح مختصری از قابلیت‌های نسخه جدید ایران بلیت در نحوه تعریف رویدادهای فرهنگی می‌گوییم.

همانطور که علاقه مندان به تئاتر می دانند، چیدمان سالن های مختلف، متفاوت می باشد و حتی چیدمان یک سالن می تواند برای نمایش های گوناگون، تغییر هم کند. منظور از چیدمان سالن، نحوه قرارگیری صندلی ها در کنار هم می باشد که جایگیری متفاوت آنها، پنل های متفاوتی را میسازد؛ در زیر دو چیدمان متفاوت را با هم بررسی می کنیم.

مدل ساده چیدمان، مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید، می تواند به این صورت باشد که تمامی پنل ها، کنارهم و روبروی سن چیده شده باشد.

capturejpg.jpg

اما همیشه چیدمان سالن به همین سادگی نیست و در بسیاری از رویدادها، بخصوص رویدادهای تعاملی، چیدمان صندلی‌ها می‌تواند بسیار پیچیده باشد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در این سالن سن به صورت دایره در وسط سالن قرار دارد و صندلی تماشاچیان در طریفین آن جانمایی شده اند.

سjpg.jpg

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، ایران بلیت این قابلیت را دارد که پیچیده ترین چیدمان سالن‌های نمایش را به تصویر بکشد و تا نمایی واقعی از سالن در اختیار مخاطب قرار داده شود. به این صورت خریداران می‌توانند با آگاهی بیشتر، بسته به نیاز خود، بهترین انتخاب را انجام دهند.

دیگر تفاوت ایران بلیت با دیگر سایت های فروش بلیت رویدادها، انعطاف پذیری آن در برگزاری هر رویداد می باشد. به این معنا که هر چیزی که در مراحل رزرو بلیت مشاهده می‌شود قابل تغییر و اختصاصی‌سازی می‌باشد. مانند:

  • نحوه نمایش بلیت
  • نحوه چاپ بلیط
  • اطلاعاتی که هنگام خرید بلیط از کاربر گرفته می شود
  • کدهای تخفیف و بن‌های خرید
  • کدها و بارکد مربوط به Check-in مخاطبین
  • انتخاب کننده زمان و سانس
  • و...