سیرک بین المللی آفتاب مشهد - تابستان ۹۸

الماس شرق

  • زمان : تابستان ۹۸

درباره سیرک آفتاب مشهد

سیرک بین المللی آفتاب مشهد با برنامه‌های شاد و مهیج با هنرمندانی از ایران و اروپا

سیرک یکی از تفریحات هیجان انگیز است که هنوز هم در بین مردم محبوبیت زیادی دارد و سالانه تماشاگران زیادی را به خود جذب می کند. در واقع سیرک یک نمایش شگفت انگیزاز گروه های بند بازی و آکروباتیک می باشد که هیجان و آدرنالین را در شما به وجود می‌آورد بهمین دلیل کودکان مجذوب فضای جادویی و هیجان انگیز سیرک می شوند و علاوه بر آن، خانواده ها نیز به دلیل قیمت منطقی بلیط سیرک و به روزرسانی منظم قیمت این رویداد، از طرفداران پاپروقرص این سرگرمی مهیج و جذاب هستند. سیرک ها در حال حاضر تلفیقی از نمایش های سنتی، موسیقی، رقص و حرکات آکروباتیک می باشند.

تاریخچه سیرک در جهان و ایران

رومیان اولین کسانی بودند که برنامه هایی با عنوان سیرک را برگزار می کردند. آنها محوطه وسیعی را که محل اجرای نمایش هایی همچون اسب دوانی، آکروبات، مسابقه و کشتی بود سیرک می نامیدند. نوع کلاسیک سیرک از سال 1700 میلادی آغاز به کار کرد و در آن از دلقک، شعبده باز، آکروبات باز و حیوانات مختلف از جمله شیر و خرس استفاده می شد.

فیلیپ آستلی اولین سیرک خود را در سال 1867 در انگلستان برگزار نمود و به عنوان بنیانگذار سیرک مدرن لقب یافت. وی به اجرای نمایش های خاصی چون کار با حلقه و... پرداخت و به این ترتیب سبک جدیدی را در دنیای سیرک پایه ریزی کرد.

اولین سیرک ها با اجرای موسیقی محلی برگزار می شد ولیکن در سیرک مدرن با حضور فیلیپ آستلی، اکروبات، بندبازی، دلقک و شعبده بازان نیز با اجرا کنندگان همراه شدند. به این ترتیب مکان های برگزاری سیرک هم تغییر کرد بصورتیکه در فضاهای آزاد با تعدادی صندلی محدود برگزار می شد. بعد از آن در اواسط قرن نوزدهم سیرک ها در چادرهای بزرگ سنتی برگزار می شدند. این چادرها به فضاهای رایج اجرای برنامه تبدیل شد که تا امروز پابرجاست.

در ایران، اولین بنیانگذار سیرک خلیل عقاب می باشد که پدر سیرک ایران لقب گرفته است. وی هنرپیشه و باستانی کار ایرانی بود. اولین فعالیتش را در زمینه نمایش های پهلوانی انجام داد و سپس شیر و خرس از هندوستان خریداری نمود و کار و حرفه سیرک بازی را توسعه داد. وی در سال 1370 سیرکی در ایران افتتاح کرد که در آن 60 هنرمند از ایران، پرتغال، ایتالیا و رومانی حضور داشتند و در شهرهای مختلف به اجرای برنامه پرداختند. همکاری ایران و اروپا در زمینه فعالیت های نمایشی و سیرک به قبل از انقلاب اسلامی بر می گردد و تلفیق بسیار خوب این هنرمندان سبب شد حال و هوای بیشتری از هیجان و جذابیت در اجراهایشان ایجاد شود.

از سیرک های مشهوری که در ایران و بویژه بعد از انقلاب اسلامی فعالیت نموده می توان به سیرک بین المللی آفتاب، سیرک ایران و اروپا، سیرک ایران پرتغال، سیرک راشن و سیرک کاردینالی اشاره نمود. از نکات جالب سیرک های آفتاب و ایران و اروپا می توان به اجرای فوق العاده هنرمندانی از کشورهای مختلف از جمله ایران، پرتغال، مکزیک، اسپانیا، آرژانتین اشاره نمود که در شهرهای مختلف ایران از جمله شهر مشهد به اجرای نمایش پرداخته اند.

بلیط سیرک افتاب مشهد

سیرک بین المللی آفتاب

یکی از بزرگترین سیرک های بین المللی ایران که همه ساله برنامه های جذاب و مفرحی را برگزار می‌کند سیرک بین المللی آفتاب است. مجموعه سیرک آفتاب به کارگردانی امین عظیمی، فعالیت خود را در سال 1394 آغاز کرده و در شهرهای مختلف ایران برنامه های جذاب و متنوعی را ارائه داده است.

این برنامه با اجرای هنرمندان از چندین کشور مختلف از جمله ایران پرتغال ، کلمبیا، اکوادور، برزیل، آرژانتین و مکزیک همراه می باشد. از برنامه‌های متداول در سیرک آفتاب می‌توان به خوانندگی شومن، چندین نمایش آکروباتیک، اجرای طنز توسط دلقک، ژانگولر بازی، استرپ هوایی، کره مرگ، موتورسواری، بندبازی، پرواز خیال و لیزر شو اشاره کرد و می‌توان گفت تمام برنامه‌ها با رقص و موسیقی های متنوع و شاد همراه می باشد و لازم به ذکر است که در سیرک آفتاب مشهد، هیچ حیوانی به کار گرفته نمی شود.

سیرک آفتاب قبلاً با همکاری هنرمندانی از ایران و اروپا اجراهای مختلفی در سراسر ایران داشته است. تلفیق هنرمندان فعال در سیرک از کشورهای ایران و اروپا توانسته در فضایی شاد و جذاب نمایش های مهیج و متفاوتی را ایجاد کند. سیرک آفتاب قرار است تا شما را از هیجان به آسمان‌ها ببرد! سیرک آفتاب در مشهد در یک برنامه 1 ساعته قرار است تا شما را با نمایش‌های شگفت انگیز آکروباتیک شان به وجد آورده و با شعبده بازی و نمایش دلقک‌ها شما را از ته دل بخنداند. اما سوال اینجاست که آیا شماآماده تجربه این همه هیجان هستید؟

معرفی انواع نمایش های سیرک مشهد

  • بندبازی
  • رنجر مرگ
  • آکروبات
  • لیزرشو
  • موتور سواری در کره مرگ
  • آتش بازی
  • کورویل
  • دلقک و برنامه های کمدی
  • جشن و پایکوبی، برنامه های شاد و موزیکال
بلیط سیرک بین المللی افتاب مشهد

قیمت بلیط سیرک مشهد چقدر است؟

قیمت بلیط سیرک آفتاب مشهد به صورت است

  • بلیط عادی: ۴۰ هزار تومان
  • بلیط ویژه: ۵۰ هزار تومان
  • بلیط VIP: ۷۰ هزار تومان

شرایط شرکت در سیرک مشهد

  • ورود کودکان زیر ۲ سال بدون بلیط است
  • برای کودکان بالای ۲ سال باید حتما بلیط تهیه شود
  • تفاوتی بین قیمت بلیط کودکان و قیمت بلیط بزرگسالان وجود ندارد
  • ۳۰ دقیقه قبل از شروع مراسم، باید در مکان چادر سیرک حضور به هم رسانید

تاریخ و مکان برگزاری سیرک آفتاب مشهد

آدرس مکان برگزاری سیرک آفتاب در منطقه تجاری و گردشگری سپاد، بین شهربازی الماس شهر و میدان بهارستان می‌باشد

زمان آغاز مراسم و شروع بلیط فروشی سیرک آفتاب بزودی در سایت ایران بلیت اعلام خواهد شد

بلیط سیرک افتاب مشهد

حضور کودکان در این برنامه با ارائه بلیت بلامانع است

خرید بلیت سیرک بین المللی آفتاب در مشهد - تابستان ۹۸

آدرس : مشهد - انتهای بلوار خیام شمالی - منطقه تجاری و گردشگری سپاد - نبش ميدان بهارستان و بهارستان ۱
منطقه تجاری و گردشگری سپاد

نظرات کاربران